13 “όπλα” κατά της κατάθλιψης

Όσοι έχουν υποφέρει από κατάθλιψη, γνωρίζουν πώς είναι να νιώθει κανείς αβοήθητος. Είναι σημαντική η βοήθεια ειδικού, αλλά υπάρχουν και κάποια πράγματα που μπορεί να κάνει κανείς μόνος του για να νιώσει καλύτερα και να απαλύνει τα συμπτώματα.

Γυμναστική, διατροφή, η φροντίδα ενός κατοικίδιου, μπορεί να αλλάξουν εντελώς τον τρόπο που σκεφτόμαστε και νιώθουμε.

1. Κατοικίδιο

Δεν είναι τυχαίο που λένε ότι ο σκύλος είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου. Τα κατοικίδια μας γεμίζουν αγάπη, λειτουργούν θεραπευτικά! Όταν παίζεις με το σκυλάκι σου, για παράδειγμα, ξεφεύγει το μυαλό σου από τα προβλήματα και τις κακές σκέψεις. Όταν το φροντίζεις, προσφέρεις, δίνεις αγάπη και αφοσιώνεσαι σε κάτι πέρα από τον εαυτό σου.

2. Σωστή διατροφή για ψυχική και σωματική ανάταση

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί». Υπάρχει μια δυνατή σχέση μεταξύ μυαλού και σώματος. Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη διατροφή για την κατάθλιψη, μια υγιεινή όμως διατροφή είναι μέρος ενος συνολικότερου θεραπευτικού πλάνου. Πολλά φρούτα, λαχανικά και φυτικές ίνες μπορούν να τονώσουν την φυσική και ψυχική υγεία.

3.Επέλεξε τροφές που θα σου φτιάξουν τη διάθεση!

Σύμφωνα με μελέτες, η βιταμίνη Β-12 και τα Ω-3 λιπαρά οξέα ενισχύουν τον οργανισμό και μειώνοουν τις ψυχολογικές μεταπτώσεις. Ο σολωμός, ο τόνος, το σκουμπρί περιέχουν Ω-3, καθώς επίσης η σόγια, τα πράσινα λαχανικά, τα φιστίκια και ο λιναρόσπορος. Τα ψαρικά και τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά περιέχουν βιταμίνη Β-12.

4. Δοκιμάστε υδατάνθρακες με χαμηλά λιπαρά

Η σεροτονίνη είναι μια χημική ουσία του εγκεφάλου που ενισχύει την αίσθηση της ευημερίας. Οι υδατάνθρακες αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Επιλέξτε υδατάνθρακες με χαμηλά λιπαρά όπως ποπ κορν, ψητή πατάτα, ή ζυμαρικά. Λαχανικά, φρούτα, και προϊόντα ολικής αλέσεως είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες.

5. Μειώστε τον καφέ

Χρειάζεστε πραγματικά άλλο ένα ποτήρι καφέ; Συχνά τη νευρικότητα, διαδέχεται η κατάθλιψη. Και ο πολύς καφές μας κάνει νευρικούς, ευερέθιστους και αγχωμένους. Προσπαθήστε να ελαττώσετε τους καφέδες κι αυτό θα σας βοηθήσει να έχετε και καλύτερο ύπνο το βράδυ.

6. Η σωματική άσκηση θεραπεύει

Για κάποιους ανθρώπους, η σωματική άσκηση ισοδυναμεί με αντικαταθλιπτικό φάρμακο. Και δεν χρειάζεται να τρέχετε σε μαραθώνιο. Μπορείτε να κάνετε μια βόλτα με τον φίλο σας. Ξεκινήστε με κάτι απλό και κάθε μέρα να προσθέτετε μια άσκηση ή να αυξάνετε τον βαθμό δυσκολίας. Η άσκηση βελτιώνει τη διάθεση και τον ύπνο.

7. Αθληθείτε με άλλους, βοηθάει

Η συμμετοχή σε ομάδες σας φέρνει σε επαφή με ανθρώπους  βοηθάει να βγείτε από τον λήθαργο  τη μοναξιά και την κατάθλιψη. Ακόμη και η άθληση με μια φίλη σας είναι καλύτερη από το να είστε μόνη.

8. Ανοίξτε τα παράθυρα, δείτε φως της ημέρας

Νιώθετε μεγαλύτερη θλίψη όταν σκοτεινιάζει  το χειμώνα που η μέρα μικραίνει   Μπορεί αν υποφέρετε από εποχική διαταραχή διάθεσης( SAD). Συνήθως αυτό συμβαίνει το χειμώνα, όταν μικραίνει η μέρα και μια από τις θεραπείες που μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε καλύτερα είναι η έκθεση σε τεχνητό φως.

9. Ανακαλύψτε τα ταλέντα σας

Η ζωγραφική, η φωτογραφία, η μουσική, το πλέξιμο, το γράψιμο: Όλα αυτά βοηθούν στην εξωτερίκευση των συναισθημάτων και στην έκφραση όλων των πραγμάτων που έχουμε στο μυαλό μας. Στόχος δεν είναι να δημιουργήσει κανείς ένα αριστούργημα. Στόχος είναι να κάνουμε κάτι που μας αρέσει και μας εκφράζει και μέσα από αυτό να μάθουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τα συναισθήματά μας.

10. Χαλαρώστε το μυαλό σας

Το στρές και το άγχος επιδεινώνουν την κατάσταση. Βρείτε τρόπο να ηρεμείτε το μυαλό σας για να αποκτήσετε μια αίσθηση γαλήνης και ελέγχου. Μπορεί να βοηθήσει σε αυτό η γιόγκα ή ο διαλογισμός. Σε κάποιους είναι αρκετό να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική ενώ περπατάνε ή κάνοντας μπάνιο.

11. Οικογένεια και φίλοι

Οι άνθρωποι που μας αγαπούν θέλουν να βοηθήσουν. Εάν τους βγάλουμε από τη ζωή μας, δεν μπορούν. Εάν τους έχουμε στη ζωή μας σίγουρα θα νιώσουμε πολύ καλύτερα. Ένα τηλέφωνο, μία βόλτα, ένας καφές με ένα φίλο που θέλει να μας ακούσει, μπορεί να ανακουφίσουν πολύ τις σκέψεις και να μας φτιάξουν τη διάθεση.

12. Κοιμηθείτε σωστά

Ο ύπνος είναι άμεσα συνδεδεμένος με την κατάθλιψη. Υπάρχει κόσμος με κατάθλιψη που θέλει να κοιμάται συνέχεια. Υπάρχουν άλλοι που δεν μπορούν να κοιμηθούν. Προσπαθήστε να πηγαίνετε για ύπνο μια συγκεκριμένη ώρα και να ξυπνάτε πάντα την ίδια ώρα το πρωί. Ο καλός ύπνος βελτιώνει την σωματική και ψυχική υγεία.

13. Αποφύγετε το αλκοόλ

Το αλκοόλ  χειροτερεύει τα σημάδια της κατάθλιψης. Σε πολλές περιπτώσεις έχει σημαντικές επιπλοκές όταν συνδυάζεται με θεραπευτική αγωγή που πρέπει να ακολουθείται.

πηγή :www.healthpress.gr

Editor

Ο μπερδεμένος άνθρωπος γουστάρει να είναι έτσι , δεν έτυχε ,αλλιώς βαριέται. Ο ψεύτης γουστάρει τα ψέματα. Νομίζει πως παίζει στα «μυστικά της εδέμ» και χαίρεται. Είναι ωραία η ζωή του έτσι, αλλιώς θα ήταν ένας βαρετός άντρας και εκείνη μια βαρετή νοικοκυρά. Μη σε κάνει ποτέ να πιστέψεις, εκεί στο ποτό ένα βράδυ, πως είναι στεναχωρημένος.Ρόλο υποδύεται.

Comments are closed.