Η «δίαιτα της μπανάνας»

Η «δίαιτα της μπανάνας»: «express» λύση για ένα καλλίγραμμο σώμα ή ένας γρήγορος κίνδυνος; Ένα βήμα πριν το καλοκαίρι και ήδη έχουν κάνει την εμφάνιση τους στα περιοδικά και στο διαδίκτυο οι πρώτες δίαιτες express. Κάθε χρόνο και μια νέα δίαιτα κάνει την εμφάνιση της και όλοι τρέχουν να την δοκιμάσουν για να καταφέρουν την τελευταία στιγμή να αποκτήσουν το καλλίγραμμο σώμα που επιθυμούν. Άλλες φορές με αποτέλεσμα και άλλες χωρίς. Φέτος είναι της «μόδας», η «δίαιτα της μπανάνας». Ας μάθουμε όμως κάποια πράγματα γι” αυτήν πριν αποφασίσουμε αν θα την ακολουθήσουμε ή όχι.

 

banana1

Η μπανάνα αποτελεί ένα από τα πιο θρεπτικά φρούτα ενώ παράλληλα και το πιο παρεξηγημένο από όσους επιθυμούν να χάσουν βάρος, αφού το θεωρούν απαγορευμένο. Είναι ένα τροπικό φρούτο με υψηλή θρεπτική αξία, υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνες Α, Β, C, E και ιχνοστοιχεία όπως κάλιο, σίδηρο, ασβέστιο, σελήνιο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο και φώσφορο. Όσο για την θερμιδική της αξία, μια μικρή μπανάνα αποδίδει σχεδόν 85 θερμίδες ενώ μια μεγάλη σχεδόν 160 θερμίδες.

4 λόγοι για να προσθέσετε τη μπανάνα στη διατροφή σας:

Περιέχει σημαντικές ποσότητες Καλίου. Ιχνοστοιχείο που βοηθά τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και ενισχύει την ρύθμιση της αντλίας Καλίου – Νατρίου

Αποτελεί καλή πηγή Τρυπτοφάνης, αμινοξύ που μετατρέπει το σώμα σε Σεροτονίνη, βασική χημική ουσία του νευρικού μας συστήματος που καθορίζει την διάθεση, την ποιότητα του ύπνου και τη συναισθηματική σταθερότητα. Επιπλέον βοηθά στην αύξηση του αισθήματος κορεσμού.

Περιέχει βιταμίνη Β6, η οποία συμβάλλει στην υγεία του νευρικού συστήματος.

Είναι εύπεπτη τροφή και βοηθά στην αντιμετώπιση διάρροιας, δυσκοιλιότητας, ναυτίας και εμέτων.

Η απώλεια βάρους ακολουθώντας τη «δίαιτα της μπανάνας» δεν οφείλεται σε κάποια ξεχωριστή ιδιότητα της μπανάνας αλλά στους κανόνες σωστής διατροφής που επιβάλλονται σε αυτήν, όπως:

Κατανάλωση πρωινού

Αύξηση της κατανάλωσης φρούτων κατά τη διάρκεια της ημέρας

Βραδινό γεύμα αρκετές ώρες πριν την κατάκλιση

Υψηλή κατανάλωση νερού

Απαγόρευση επιδορπίων και γλυκών

Μείωση κατανάλωσης αναψυκτικών και αλκοόλ

Επαρκής χρόνος ύπνου, όπου πλήθος επιστημονικών ερευνών αποδεικνύουν τη συσχέτιση έλλειψης ύπνου και παχυσαρκίας

Μείωση ζωικού λίπους, εξαιτίας απαγόρευσης γαλακτοκομικών προϊόντων

Παρόλα αυτά επειδή απέχει πολύ από την ισορροπημένη διατροφή μπορεί να προκαλέσει:

Πιθανά υποτασικά επεισόδια μετά το τέλος της δίαιτας

Έλλειψη ασβεστίου, εξαιτίας αποκλεισμού των γαλακτοκομικών προϊόντων

Σοκ στον οργανισμό από επιβολή κατανάλωσης τροφίμων που προηγούμενος να μην υπήρχαν στη διατροφή σας

Διάρροια ή δυσκοιλιότητα

Και μπορεί στόχος μιας δίαιτας express να είναι η ταχεία απώλεια βάρους, αυτό όμως δεν σημαίνει πως τα κιλά που χάνονται είναι λίπος, που είναι και το επιθυμητό. Συνήθως χάνονται υγρά και μυϊκός ιστός, για τον λόγο αυτό, τα αποτελέσματα είναι παροδικά και όχι μόνιμα και σε σύντομο χρονικό διάστημα τα κιλά επανέρχονται στις αρχικές τιμές.

Και το σημαντικότερο απ” όλα, οι δίαιτες express μπορεί να υπόσχονται άμεσα αποτελέσματα, κρύβουν όμως πολλούς κινδύνους για την υγεία. Οδηγούν σε ταχεία απώλεια βάρους εξαιτίας ανεπαρκούς πρόσληψης ενέργειας και κατά συνέπεια ανεπαρκή πρόσληψη θρεπτικών συστατικών.

Παρενέργειες μιας δίαιτας express:

Πονοκέφαλος

Τριχόπτωση

Έλλειψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων

Υπόταση

Αναιμία

Κόπωση, αδυναμία

Ανωμαλίες περιόδου

Καρδιακές αρρυθμίες

Διαταραχές μεταβολικού ρυθμού

Νεφρολογικά νοσήματα

Οστεοπόρωση

Προβλήματα στο ανοσοποιητικό σύστημα

Δυσκοιλιότητα ή διάρροια

Ψυχολογικά προβλήματα

Ένα μεγάλο ποσοστό αυτών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση βουλιμικών επεισοδίων μετά την εφαρμογή τους, ανάπτυξη χολόλιθων, τοξικών προσβολών του παγκρέατος και παγκρεατίτιδα.

Σύμφωνα με τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η επιθυμητή απώλεια βάρους δεν πρέπει να υπερβαίνει το ½- 1 κιλό την εβδομάδα ώστε να θεωρείται υγιής.

Αν επιθυμία σας είναι η μόνιμη απώλεια βάρους και χωρίς να επιβαρυνθεί η υγεία σας, ζητήστε τη βοήθεια ενός πτυχιούχου Διαιτολόγου Διατροφολόγου. Θα σας βοηθήσει στο να εκπαιδευτείτε στην απόκτηση υγιών διατροφικών συνηθειών και να αλλάξετε τρόπο ζωής. Να αποκτήσετε ένα υγιές σωματικό βάρος μόνιμα, χωρίς στερήσεις και προστατεύοντας την υγεία σας, ακολουθώντας ένα πρόγραμμα διατροφής που θα παίρνει υπόψη όλες τις ατομικές ιδιαιτερότητες.

Η αύξηση του βάρους συνήθως διαρκεί μήνες έως και χρόνια, οι περισσότεροι όμως από εμάς επιθυμούμε να χάσουμε το περιττό μας βάρος σε σύντομο χρονικό διάστημα χωρίς να αναλογιζόμαστε τις συνέπειες.

Μην βιάζεστε λοιπόν!

Είναι πολύ όμορφο να καταφέρει κανείς να είναι αδύνατος αλλά πολύ πιο σημαντικό να καταφέρει να είναι υγιής!

πηγή: medidiatrofi.gr

Editor

Ο μπερδεμένος άνθρωπος γουστάρει να είναι έτσι , δεν έτυχε ,αλλιώς βαριέται. Ο ψεύτης γουστάρει τα ψέματα. Νομίζει πως παίζει στα «μυστικά της εδέμ» και χαίρεται. Είναι ωραία η ζωή του έτσι, αλλιώς θα ήταν ένας βαρετός άντρας και εκείνη μια βαρετή νοικοκυρά. Μη σε κάνει ποτέ να πιστέψεις, εκεί στο ποτό ένα βράδυ, πως είναι στεναχωρημένος.Ρόλο υποδύεται.

Comments are closed.