Μην πίνετε τον καφέ σας με ζάχαρη.

O τέλειος espresso, δε χρειάζεται προσθήκη ζάχαρης, μιας και η ισορροπία των συστατικών του, είναι ιδανική. Η προσθήκη ζάχαρης γίνεται σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις καθενός και μειώνει την οξύτητα και την πικρή γεύση, που έχουν συνήθως οι καφέδες που μας σερβίρουν καθημερινά σε αρκετά cafe.

 

Προσπαθήστε λοιπόν σιγά σιγά να πίνετε σκέτο τον καφέ σας, για να μάθετε να ξεχωρίζετε που κάνουν καλό καφέ.

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά, κάποια στοιχεία για τη ζάχαρη:

Η ζάχαρη είναι ένας φυσικός υδατάνθρακας που υπάρχει στα φρούτα στα λαχανικά και στο μέλι. Την ζάχαρη που χρησιμοποιούμε, την παίρνουμε από δύο κύριες πηγές: Τα ζαχαρότευτλα (35% της παγκόσμιας παραγωγής) και τα ζαχαροκάλαμα (65% της παγκόσμιας παραγωγής). Στην Ελλάδα λόγω κλίματος παράγουμε ζάχαρη μόνο από ζαχαρότευτλα.

Η ζάχαρη είναι κατά 99% φυσική ουσία χωρίς πρόσθετα, χημεία ή συντηρητικά. Τα θεμελιώδη καύσιμα του εγκεφάλου είναι η γλυκόζη του αίματος οπότε η ζάχαρη συνίσταται σαν τροφή σε ανθρώπους με έντονη πνευματική κούραση. Περιέχει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο και είναι καλό να γνωρίζετε ότι δεν παχαίνουμε από την κατανάλωση ζάχαρης αλλά από την κατανάλωση πολλών θερμίδων. Η αύξηση των θερμίδων μαζί με έλλειψη της σωματικής άσκησης είναι ο κακός συνδυασμός που θα μας οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους.

Αν θέλετε να πιείτε τον καφέ σας χωρίς θερμιδική αξία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε υποκατάστατα ζάχαρης. Αυτά είναι:

Ασπαρτάμη

Είναι τεχνητό γλυκαντικό και εφευρέθηκε από τoν James M. Schlatter το 1965. Έχει την ίδια θερμιδική αξία με την ζάχαρη αλλά επειδή είναι 180-200 φορές πιο γλυκιά από την ζάχαρη, χρησιμοποιούμε τόσο λίγη που είναι αστείο να αναφέρουμε θερμίδες.

Σακχαρίνη

Είναι το πρώτο τεχνητό υποκατάστατο που βρέθηκε, πριν από 100 και πλέον χρόνια. Είναι 300 φορές πιο γλυκιά από την ζάχαρη αλλά αφήνει μια πικρή και μεταλλική επίγευση στο τέλος.

Κυκλαμικό οξύ

Είναι τεχνητό γλυκαντικό και είναι 30-50 φορές πιο γλυκό από την ζάχαρη. Συνήθως χρησιμοποιείτε μαζί με την ζαχαρίνη σε ποσοστό 90-10 %. Είναι το πιο φθηνό γλυκαντικό.

Ακετυλοσουλφάμη

Είναι ένα τεχνητό γλυκαντικό χωρίς θερμιδική αξία και είναι 180-200 φορές γλυκύτερο από την ζάχαρη.

Σουκραλόζη

Έγινε γνωστή με το εμπορικό όνομα splenda και είναι 600 φορές πιο γλυκιά από την ζάχαρη. Περιέχει το 86% των θερμίδων της ζάχαρης.

Σορβιτόλη

Είναι μια φυσική γλυκαντική ουσία που την συναντάμε συχνά σε καραμέλες και τσίχλες. Έχει 2,4 θερμίδες ανά γραμμάριο. Η υπερκατανάλωση της, προκαλεί στομαχόπονο.

Μαλτιτόλη

Είναι φυσικό υποκατάστατο με 90% της γλυκύτητας της ζάχαρης. Έχει τις μισές θερμίδες από την ζάχαρη και μεταβολίζεται πιο αργά με αποτέλεσμα να είναι ιδανική για τους διαβητικούς.

Φρουκτόζη

Η φρουκτόζη είναι ίσως το πιο αθώο υποκατάστατο αφού είναι βασικό συστατικό των φρούτων και μερικών τροφίμων. Έχει περίπου την διπλάσια γλυκύτητα από την ζάχαρη και φυσικά είναι ιδανική για διαβητικούς.

Ισομαλτόζη

Είναι ένα φυσικό υποκατάστατο που έχει μικρή επήρεια στην γλυκόζη του αίματος.

Ξυλιτόλη

Είναι φυσικό υποκατάστατο που βρίσκεται σε πολλά τρόφιμα αλλά παράγεται κυρίως από καλαμπόκι. Έχει τα 2/3 των θερμίδων της ζάχαρης, δεν έχει επίγευση και θα την βρούμε στις περισσότερες τσίχλες.

πηγή : http://baristachampion.wordpress.com/

Editor

Ο μπερδεμένος άνθρωπος γουστάρει να είναι έτσι , δεν έτυχε ,αλλιώς βαριέται. Ο ψεύτης γουστάρει τα ψέματα. Νομίζει πως παίζει στα «μυστικά της εδέμ» και χαίρεται. Είναι ωραία η ζωή του έτσι, αλλιώς θα ήταν ένας βαρετός άντρας και εκείνη μια βαρετή νοικοκυρά. Μη σε κάνει ποτέ να πιστέψεις, εκεί στο ποτό ένα βράδυ, πως είναι στεναχωρημένος.Ρόλο υποδύεται.

Comments are closed.