Ντομάτα και ελιά και κότσο βασιλιά.

Τέλειο και γεμάτο βιταμίνες το σνακ , ντομάτα -ελιά- μαρούλι-φέτα -ψωμί.  Σερβίρετε το σε ένα πιάτο με λάδι και ρίγανη και οι βιταμίνες θα εκτοξευθούν. Είναι ωραίο πιάτο και οπτικά να το έχετε στο τραπέζι σας.

 

Το προφίλ μιας ντομάτας

● Οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία της ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύουν από τον καρκίνο, ρυθμίζουν το σάκχαρο, βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και ενισχύουν τα οστά.

● Είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών Α, C και Κ, καλίου και μαγγανίου. Επίσης, είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη Ε (α-τοκοφερόλη), θειαμίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β6, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό και β-καροτένιο.

● Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική ­δράση, κυρίως λόγω της υψηλής της περιεκτι­κότητας σε λυκοπένιο.

Συμπέρασμα Είναι έξοχη επιλογή, επειδή αποδίδει ελάχιστες θερμίδες και είναι πολύ πλούσια σε ωφέλιμα για την υγεία θρεπτικά συστατικά.

Τιp: Η απορρόφηση και η συγκέντρωση του λυκοπενίου φαίνεται να είναι υψηλότερη όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη, γι’ αυτό προτιμάτε να καταναλώνετε ψητές ντομάτες ή σάλτσες ντομάτας. Επίσης, επειδή το λυκοπένιο, το β-καροτένιο, η βιταμίνη Α και η βιταμίνη E είναι λιποδιαλυτά συστατικά, καλό είναι πάντα να συνοδεύεται με μία κουταλιά ελαιόλαδο για καλύτερη απορρόφηση.

Διαβάστε περισσότερα www.vita.gr

Ελιά, η θρεπτική της αξία

Tα βασικά δύο είδη ελιάς είναι η πράσινη-άγουρη και η μαύρη-ώριμη ελιά. H θρεπτική τους αξία είναι διαφορετική. Πιο πλούσια είναι η μαύρη ελιά, λόγω ωριμότητας.

•Oι ελιές γενικά -κατά μέσο όρο- είναι πλούσιες σε βιταμίνη A και αντιοξειδωτικά καροτένια (1,20 μονάδα το κομμάτι), βιταμίνη E (0,12 χιλιοστόγραμμα το κομμάτι), που είναι επίσης αντιοξειδωτική, και από τα ανόργανα στοιχεία περιέχουν ασβέστιο (2 χιλιοστόγραμμα το κομμάτι), σίδηρο (0,05 χιλιοστόγραμμα το κομμάτι), μαγνήσιο (0,80 χιλιοστόγραμμα το κομμάτι), φώσφορο (0,65 χιλιοστόγραμμα το κομμάτι), κάλιο (2 χιλιοστόγραμμα το κομμάτι) και νάτριο (90 χιλιοστόγραμμα το κομμάτι).

•Oι ελιές δεν απαγορεύονται από καμία δίαιτα. Eίναι όμως πλούσιες σε λίπος και δίνουν αρκετή ενέργεια (100 θερμίδες περίπου οι 10 ελιές). Eπειδή τρώγονται εύκολα και είναι και ορεκτικές, πολύ εύκολα μπορεί να χάσει κάποιος τον έλεγχο και να υπερβεί το μέτρο. Oι ελιές περιορίζονται σε περιπτώσεις υπέρτασης και γαστροπεπτικών προβλημάτων (έλκος, γαστρίτιδα, οισοφαγίτιδα).

Πηγή βιταμινών : www.vita.gr

Editor

Ο μπερδεμένος άνθρωπος γουστάρει να είναι έτσι , δεν έτυχε ,αλλιώς βαριέται. Ο ψεύτης γουστάρει τα ψέματα. Νομίζει πως παίζει στα «μυστικά της εδέμ» και χαίρεται. Είναι ωραία η ζωή του έτσι, αλλιώς θα ήταν ένας βαρετός άντρας και εκείνη μια βαρετή νοικοκυρά. Μη σε κάνει ποτέ να πιστέψεις, εκεί στο ποτό ένα βράδυ, πως είναι στεναχωρημένος.Ρόλο υποδύεται.

Comments are closed.