Γιατί να επιλέξω παιδικό σταθμό με τη μέθοδο Μοντεσσόρι.

Ο κόσμος είναι γεμάτος όμορφα πράγματα που περιμένουν τις αισθήσεις μας να οξυνθούν για να τ’ ανακαλύψουν…

Η σκληρή αλήθεια της εποχής μας είναι πως  τα ερεθίσματα που δεχόμαστε και οι συνθήκες στις οποίες ζούμε δεν ευνοούν για κάτι τέτοιο. Οι πέντε αισθήσεις μας βομβαρδίζονται συνεχώς από ήχους ξένους, μυρωδιές κατασκευασμένες, χρώματα και εικόνες ψηφιακές, γεύσεις ψεύτικες και επιφάνειες συνθετικές.  Οι ρυθμοί είναι πάντα γρήγοροι και οι απαιτήσεις πολλές. Πρέπει να τα κάνω όλα, να τα κάνω τώρα και να τα κάνω ταυτόχρονα! Ο χρόνος πάντα ανεπαρκής και το μυαλό μονίμως απασχολημένο! Όλα γίνονται επιφανειακά, χωρίς μεράκι, χωρίς φαντασία και δημιουργικότητα.

Η ειρήνη, εσωτερική και εξωτερική, βάλλεται από παντού. Τρομοκρατία και φόβος. Ταχύτητα και ευκολία. Αυτός ο κόσμος χρειάζεται αλλαγή και η αλλαγή θα έρθει απ’ την παιδεία…

Η μοντεσσοριανή φιλοσοφία κι εκπαίδευση εστιάζει σ’ έναν κόσμο αλλιώτικο, με ισορροπία και υπευθυνότητα. Καλλιεργεί  στα παιδιά όλα εκείνα τα προσόντα  που τους χαρίζει η φύση και τους προφέρει εφόδια που θα τα ακολουθούν και στην ενήλικη ζωή τους και θα τα βοηθήσουν να ζήσουν ευτυχισμένα στον κόσμο που θα φτιάξουν.

Εισαγωγή στον κόσμο των αισθήσεων. Επιμένουμε στην εκπαίδευση των αισθήσεων ώστε  να μπορέσει το παιδί τις διακρίνει,  να εστιάσει σ’ αυτές, να τις καταλάβει και να τις απολαύσει. Η ανακάλυψη και η βαθιά κατανόησή τους,  φέρνουν το άτομο  πιο κοντά στην κατανόηση του εαυτού του και τελικά στην ισορροπία.

Συγκέντρωση και κριτική σκέψη. Κόντρα στη φιλοσοφία του multi tasking, του γρήγορου και του μισού, εστιάζουμε σε μια εκπαίδευση που δίνει στα παιδιά χρόνο να εμβαθύνουν σε έννοιες, να εξερευνήσουν και να δουλέψουν στο δικό τους ρυθμό. Όταν ένας άνθρωπος μαθαίνει από νωρίς να εμβαθύνει  σε κάτι που τον ενδιαφέρει, καλλιεργεί τη δημιουργικότητά του, την αυτοσυγκέντρωση και την κριτική σκέψη.

Επιμονή κι υπομονή. Το  λάθος και η επανάληψη γίνονται εκπαιδευτές και βοηθοί μας και όχι λόγος  ντροπής και τιμωρίας. Η επιμονή και η υπομονή κατακτώνται με προσωπική πρωτοβουλία και αγάπη από το ίδιο το παιδί , με αποτέλεσμα να το ακολουθούν για πάντα.

Δημιουργικότητα και απόδοση. Ακολουθώντας κάθε παιδί το δικό του ρυθμό σε ασχολίες που το ενδιαφέρουν και το ευχαριστούν, γίνεται πιο δημιουργικό και εφευρετικό με αποτέλεσμα να αυξάνει στο μέγιστο την απόδοσή του.

Επικοινωνία και συνεργασία. Οι μεικτές τάξεις, η ελευθερία μέσα σε όρια και oι ασφαλείς δεσμοί που καλλιεργούμε με τα παιδιά, βάζουν τις βάσεις για μια εκπαίδευση που ενισχύει τη σωστή επικοινωνία και ευνοεί τη συνεργασία. Όπλα απαραίτητα για την μετέπειτα ενήλικη ζωή.

Προσαρμοστικότητα και ελαστικότητα. Η μίξη των ηλικιών παιδιών από δυόμιση έως έξη ετών, βάζει τα παιδιά στη διαδικασία να συνυπάρχουν από νωρίς με διαφορετικές προσωπικότητες, διάφορων ηλικιών και ικανοτήτων, όπως συμβαίνει και εκτός σχολείου. Μαθαίνουν, λοιπόν, να προσαρμόζονται και να διαχειρίζονται καταστάσεις και συναισθήματα αρμονικά και φυσικά.

Διαπολιτισμικότητα. Μαθαίνουμε για άλλους πολιτισμούς, δεχόμαστε το διαφορετικό και προετοιμάζουμε πολίτες του κόσμου.

Editor

Ο μπερδεμένος άνθρωπος γουστάρει να είναι έτσι , δεν έτυχε ,αλλιώς βαριέται. Ο ψεύτης γουστάρει τα ψέματα. Νομίζει πως παίζει στα «μυστικά της εδέμ» και χαίρεται. Είναι ωραία η ζωή του έτσι, αλλιώς θα ήταν ένας βαρετός άντρας και εκείνη μια βαρετή νοικοκυρά. Μη σε κάνει ποτέ να πιστέψεις, εκεί στο ποτό ένα βράδυ, πως είναι στεναχωρημένος.Ρόλο υποδύεται.

Be first to comment