Συνταγή για να τρως τα μαυρομάτικα.

Τα μαυρομάτικα φασόλια δεν αρέσουν σε πολλούς. Ούτε σε εμένα… Αναγκάστηκα όμως , λόγω των τόσων θρεπτικών ουσιών τους, και για να τα φάω, αποφάσισα να τα κάνω σαλάτα.

Βράζω τα φασόλια, δύο αυγά, ένα λουκάνικο γαλοπούλας . Θα χρειαστώ μία ντοματούλα , και ένα αγγουράκι.

Ψιλοκόβω τα αυγά , το λουκάνικο , την ντομάτα και το αγγούρι ,λάδι, ξύδι, αλάτι και έτοιμη η σαλάτα με τα μαυρομάτικα…Με μία μεγάααααλη κουταλιά ….ούτε που θα τα καταλάβετε, αν είστε από εκείνους που δεν σας αρέσουν. Η μίξη των γεύσεων δε, είναι καταπληκτική…. Οι βιταμίνες πολλές και αυτό είναι το σημαντικότερο. 

Μαυρομάτικα φασόλια

Τα μαυρομάτικα φασόλια ανήκουν στην ομάδα των οσπρίων, από τις πιο ξεχασμένες και ταυτόχρονα όμως από τις πιο θρεπτικές διατροφικές ομάδες. Εντυπωσιακό είναι και μόνο το γεγονός ότι 1 μερίδα μαυρομάτικων φασολιών μάς δίνει όση ποσότητα πρωτεΐνης θα παίρναμε από μισή μπριζόλα.
Τα «συν»: Τα μαυρομάτικα φασόλια συνδυάζουν δύο πολύ σημαντικές ιδιότητες: Από τη μία πλευρά δεν μας φορτώνουν με θερμίδες και από την άλλη είναι πολύ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Μία κούπα μαυρομάτικα φασόλια καλύπτει το 45% των καθημερινών μας αναγκών σε φυτικές ίνες, το 58% σε φυλλικό οξύ και το 31% σε πρωτεΐνες. Αν, μάλιστα, τα φασόλια συνδυαστούν με κάποιο δημητριακό, όπως ψωμί ή ρύζι, τότε η ποιότητα των πρωτεϊνών που προκύπτει είναι ισάξια του κρέατος και του ψαριού. Επιπλέον, η θειαμίνη, δηλαδή η βιταμίνη Β1, που μας παρέχουν άφθονη, συμμετέχει σε βασικές αντιδράσεις του μεταβολισμού για την παραγωγή ενέργειας και είναι εξίσου σημαντική για τη λειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων, τη διατήρηση της μνήμης και των γνωστικών ικανοτήτων. Τα όσπρια βοηθούν επίσης στη μείωση της κακής χοληστερίνης, στη ρύθμιση του σακχάρου, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διάφορων μορφών καρκίνου, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και, επιπλέον, ανακουφίζουν τις γυναίκες από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.
Θερμιδική αξία: Μία κούπα βρασμένα μαυρομάτικα φασόλια (170 γρ.) μάς παρέχει 227 θερμίδες.

πηγή : www.vita.gr

roostblog.com

Αυγά

Η αλήθεια είναι ότι τα αυγά δεν είναι κακά. Το γεγονός ότι ενισχύουν τα καρδιαγγειακά νοσήματα, αποτελεί κοινή πλάνη. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό του American College of Nutrition (2000), από μια μελέτη που έγινε για την εκτίμηση του βαθμού συσχέτισης μεταξύ της κατανάλωσης αυγών και των επιπέδων χοληστερόλης, τα αυγά έχουν σημαντικές διατροφικές συνεισφορές στη διατροφή μας και η κατανάλωσή τους δε συνδέεται με τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης.

Η μελέτη έδειξε ότι τα άτομα που δήλωσαν ότι έτρωγαν τέσσερα ή περισσότερα αυγά την εβδομάδα, είχαν στην πραγματικότητα σημαντικά χαμηλότερα μέσα επίπεδα χοληστερόλης, από εκείνα που ανέφεραν ότι δεν έτρωγαν, ή έτρωγαν ένα αυγό την εβδομάδα.

Eπίσης, μερικοί ερευνητές πιστεύουν ότι η χολίνη, η ουσία που βρίσκεται κυρίως στον κρόκο του αυγού, εξουδετερώνει τις βλαβερές συνέπειες της χοληστερόλης του κρόκου. Η χολίνη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης που σχετίζεται με τα καρδιαγγειακά νοσήματα, όμως, απαιτείται περισσότερη έρευνα σε αυτόν τον τομέα. Ένα μεγάλο αυγό παρέχει 30% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας (RDA) χολίνης, η οποία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία του εγκεφάλου και στη μείωση των φλεγμονών.

πηγή και συνέχεια του άρθρου για τα αυγά στο clickatlife.gr

 

● Οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία της ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύουν από τον καρκίνο, ρυθμίζουν το σάκχαρο, βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και ενισχύουν τα οστά.
● Είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών Α, C και Κ, καλίου και μαγγανίου. Επίσης, είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη Ε (α-τοκοφερόλη), θειαμίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β6, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό και β-καροτένιο.
● Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική ­δράση, κυρίως λόγω της υψηλής της περιεκτι­κότητας σε λυκοπένιο.
Συμπέρασμα Είναι έξοχη επιλογή, επειδή αποδίδει ελάχιστες θερμίδες και είναι πολύ πλούσια σε ωφέλιμα για την υγεία θρεπτικά συστατικά.
Τιp: Η απορρόφηση και η συγκέντρωση του λυκοπενίου φαίνεται να είναι υψηλότερη όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη, γι’ αυτό προτιμάτε να καταναλώνετε ψητές ντομάτες ή σάλτσες ντομάτας. Επίσης, επειδή το λυκοπένιο, το β-καροτένιο, η βιταμίνη Α και η βιταμίνη E είναι λιποδιαλυτά συστατικά, καλό είναι πάντα να συνοδεύεται με μία κουταλιά ελαιόλαδο για καλύτερη απορρόφηση.

πηγή και συνέχεια του άρθρου για την ντομάτα : www.vita.gr

 

Editor

Ο μπερδεμένος άνθρωπος γουστάρει να είναι έτσι , δεν έτυχε ,αλλιώς βαριέται. Ο ψεύτης γουστάρει τα ψέματα. Νομίζει πως παίζει στα «μυστικά της εδέμ» και χαίρεται. Είναι ωραία η ζωή του έτσι, αλλιώς θα ήταν ένας βαρετός άντρας και εκείνη μια βαρετή νοικοκυρά. Μη σε κάνει ποτέ να πιστέψεις, εκεί στο ποτό ένα βράδυ, πως είναι στεναχωρημένος.Ρόλο υποδύεται.

Comments are closed.